Idees i pensaments

Joguines masclistes

Un estudi del Consell de l'Audiovisual de Catalunya indica que l'11% dels anuncis de joguines de la darrera campanya de Nadal van mostrar nenes preocupades pel seu aspecte físic, amb accions com pintar-se les ungles, fer-se reflexos de colors en els cabells o aplicar-se tatuatges o cosmètics. Aquest percentatge duplica el de la campanya de Nadal anterior, quan va ser del 4,2%. Una dada que resulta inquietant, ja que a priori pot semblar inofensiu, però en realitat és una perpetuació del masclisme i l'ensenyament d'uns valors tòxics des de ben petits. 

De fet, l'informe també conclou que el nombre d'estereotips de gènere presents en els anuncis de joguines va créixer fins al 34,7%, trencant la tònica descendent que es venia registrant des de l'any 2012. El màxim es va assolir el 2004, amb un 50,4% d'anuncis amb estereotips de gènere. No aprenem... i no és culpa dels anunciants, sinó de tots plegats. La majoria hem regalat roba rosa a les nenes i blava als nens. Ja vindria sent hora de trencar aquestes idees preconcebudes. Com el fet que les cuinetes de joguina només poden ser per les nenes i els cotxes de joguina pels nens. On està escrit? 

Tinc una amiga que m'explicava que li va regalar al seu fill una fregona i un cubell de joguina i que netejaven junts la casa de tant en tant. Ho vaig trobar extraordinari. I aquest és el problema. Que sigui extraordinari. Necessitem molts més nens amb una fregona, una cuina o una nina. Perquè heu vist alguna vegada un nen amb la famosa nina "Barbie" pel carrer? Prou de masclismes i estereotips des de ben petits! 



Comentarios

No hay ningún comentario

Añadir un Comentario: